Taalondersteuning bij de Bibliotheek voor Oekraïense vluchtelingen

Gepubliceerd op: 23 juni 2022 10:27

Vanaf april hebben verschillende Oekraïense vluchtelingen in de gemeente Nijkerk een onderkomen gevonden in recreatiepark Bad Hulckesteijn en bij particulieren in de gemeente Nijkerk. Inmiddels hebben 23 personen zich aangemeld voor taalondersteuning bij de Bibliotheek.

Op dit moment wordt verder onderzocht waar zij behoefte aan hebben en op welke locatie de taallessen plaats kunnen gaan vinden. Een aantal vluchtelingen heeft inmiddels al werk gevonden.

Een vrijwilliger van de Bibliotheek is in april al gestart met een groep van 6 Oekraïense vrouwen met het oefenen van de Nederlandse taal.

Op de website van Bibliotheek Nijkerk is een speciale Oekraïense pagina gemaakt met tips om Nederlands te leren spreken of om te lezen in hun eigen taal.

Geïnteresseerde Oekraïners hoeven de taallessen niet af te wachten, maar kunnen ook zelf al online starten met taallessen. Op oefenen.nl kunnen zij gratis een account aanmaken hiervoor.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Janneke Vijfvinkel, via 033 2450014 of via e-mail: janneke.vijfvinkel@bibliotheeknijkerk.nl