Afsluiting taallessen aan Oekraïners

Gepubliceerd op: 3 juni 2024 09:49

Op dinsdag 28 mei zijn de Nederlandse taallessen aan Oekraïners feestelijk afgesloten. Deze lessen werden gegeven door vrijwilligers van de bibliotheek, en vonden van december tot juni plaats in de Vredeskerk in Nijkerk.

Tijdens de afsluitingsbijeenkomst hebben de Oekraïners een quiz gedaan. Aan de hand van briefjes met zinnen moest een woord geraden worden. Ook zongen zij Nederlandse liedjes.

De bibliotheek trakteerde op pizzapunten en verschillende drankjes. De Oekraïense deelnemers hadden eigen gemaakte taart, cakejes en hartige hapjes meegenomen.

In totaal hebben de Oekraïense deelnemers 20 lessen gevolgd. In deze lessen is veel aandacht besteed aan het spreken van de Nederlandse taal. Alle deelnemers van deze groepslessen zijn bij NL training aangemeld voor een vervolgtraject.