Nieuw Dorpshuis in Hoevelaken

Gepubliceerd op: 2 september 2024 10:30

Groepsfoto van mensen na overleg over nieuw dorpshuis in Hoevelaken

Het dorpshuis van Hoevelaken wordt vernieuwd. Het nieuwe dorpshuis komt op dezelfde plek als De Stuw. Dit dorpshuis wordt een levendig ontmoetingscentrum voor iedereen. Je kunt er straks naar de huisarts of apotheek, een kopje koffie drinken in het restaurant, of een boek lenen. Jongeren krijgen hun eigen plek bij Blits. Het dorpshuis wordt de huiskamer van Hoevelaken, waar iedereen welkom is en kan meedoen.

Agenda

Op 2 oktober 2024 is er een informatiebijeenkomst van 19.00 - 22.00 uur in De Stuw in Hoevelaken. Iedereen die interesse heeft, is van harte welkom.

Partners

Verschillende organisaties werken samen aan het nieuwe dorpshuis:

• Gemeente Nijkerk: wordt eigenaar van het maatschappelijke deel.
  • Blits (Jeugd- en jongerenwerk): huurt een deel voor jongerenactiviteiten.
  • Stichting De Stuw: vertegenwoordigt het huidige dorpshuis.
  • Horeca De Haen: wordt eigenaar van het horecadeel en werkt samen met De Stuw en de Bibliotheek.
  • De Bibliotheek: krijgt een centrale plek in het gebouw en zorgt samen met anderen voor een bruisend dorpshuis.
  • Zorgpartners (huisartsen en apotheek): worden eigenaar van het zorgcentrum.

De visie voor het dorpshuis is een plek waar jong en oud elkaar ontmoeten, en iedereen welkom is. Het nieuwe dorpshuis moet bijdragen aan een gezond en gezellig Hoevelaken.

Wanneer

In mei 2024 hebben de partners een intentieovereenkomst getekend. Het doel is om het nieuwe dorpshuis in 2027 in gebruik te nemen.

Werkzaamheden

De werkzaamheden beginnen zodra de architect is gekozen en het ontwerp klaar is.

Meer informatie vind je op nijkerk.eu/nieuw-dorpshuis-hoevelaken.

Vragen? Neem contact op met projectleider Juliette Verbeek via j.verbeek@nijkerk.eu.

Je kunt ook langskomen op de informatiebijeenkomst op 2 oktober van 19.00 - 22.00 uur in De Stuw in Hoevelaken. Hier kun je vragen stellen en reageren op onze plannen.