Terugblik op een geslaagde Kinderboekenweek in Bibliotheek Nijkerk

Gepubliceerd op: 14 oktober 2024 11:56

Wat een fantastische Kinderboekenweek hebben we gehad in Nijkerk! Samen met scholen, boekhandels, kinderen, ouders en schrijvers hebben we een week vol plezier en creativiteit gevierd. Dit jaar zat vol leuke activiteiten, en we kijken terug op veel mooie momenten die kinderen nog lang zullen herinneren.

Leuke activiteiten in de Bibliotheek

Tijdens de Kinderboekenweek was de Bibliotheek het middenpunt van veel leuke activiteiten. Kinderen konden hun eigen boekenkaft maken en zo hun boeken een persoonlijk tintje geven. Ook de glitter tattoos waren een groot succes! Met mooie, kleurrijke ontwerpen gingen de kinderen blij naar huis.

De show van kinderentertainer Joris de Graaff zorgde voor plezier. Zijn energieke optreden bracht een glimlach op het gezicht van iedereen. Een van de hoogtepunten was de kindervoorstelling Loet doet lekker eigenwijs. Loet liet zien hoe belangrijk het is om jezelf te zijn. Het publiek genoot van deze vrolijke show, die perfect bij de Kinderboekenweek paste.

Schrijvers en scholen: vol inspiratie

Naast de activiteiten in de Bibliotheek gingen we ook naar veel scholen. Het was geweldig om te zien hoe kinderen echte schrijvers ontmoetten. Deze schrijvers inspireerden de kinderen om meer te lezen en zelf te schrijven. De verhalen van de schrijvers maakten veel indruk en hebben bij veel kinderen het plezier in lezen vergroot.

Onze samenwerking met de scholen gaat door. Samen met het Educatieteam van de Bibliotheek zoeken we nieuwe boeken voor de schoolbibliotheken. Zo zorgen we ervoor dat elk kind leuke boeken kan lezen. We hebben ook veel plannen voor het nieuwe schooljaar, met nog meer leuke activiteiten.

Op naar een nieuw jaar vol leesplezier!

De Kinderboekenweek 2024 was een groot succes. We zijn trots op alle kinderen, scholen, ouders en vrijwilligers die hebben meegeholpen. Samen hebben we laten zien hoe leuk lezen is. We kijken uit naar alle leuke activiteiten die we het komende jaar gaan doen.

Blijf vooral lezen en ontdekken en wie weet welke avonturen er nog op je wachten!