Afstudeerstage: Naamsbekendheid- en Imago-onderzoek Bibliotheek Nijkerk

Bibliotheek Nijkerk is een dynamische en vooruitstrevende bibliotheek die zich inzet voor de persoonlijke ontwikkeling van onze bezoekers. Wij bieden een breed scala aan diensten en activiteiten aan om lezen, leren en culturele participatie te bevorderen voor leden als ook voor niet-leden. Als onderdeel van onze continue ontwikkeling willen we onze naamsbekendheid vergroten en ons imago als huiskamer van de gemeente verbeteren.

Locatie: Gemeente Nijkerk
Stageperiode: 5-6 maanden
Startdatum: In overleg
Aantal uren per week: 32-40 uur

Functieomschrijving:
Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde en enthousiaste HBO-student Communicatie voor een uitdagende afstudeerstage. Tijdens deze stage krijg je de kans om een uitgebreid naamsbekendheid- en imago-onderzoek uit tevoeren voor Bibliotheek Nijkerk. Je werkt nauw samen met ons marketing- en communicatieteam en krijgt veel ruimte voor eigen initiatief en creativiteit.

Wat ga je doen?

• Het uitvoeren van een uitgebreid onderzoek naar de huidige naamsbekendheid en het imago van Bibliotheek Nijkerk;
  • Het opstellen en afnemen van enquĂȘtes en interviews om gegevens te verzamelen;
  • Het analyseren van de verkregen data en het opstellen van een rapport met bevindingen en aanbevelingen;
  • Het ontwikkelen van een communicatieplan om de naamsbekendheid en het imago van de bibliotheek te verbeteren;
  • Het presenteren van je bevindingen enaanbevelingen aan het managementteam.

Wij zoeken:

• Een HBO-student in de richting Communicatie, Marketing of een vergelijkbare studie;
  • Een proactieve en zelfstandige werkhouding;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Affiniteit met de culturele en educatievesector is een pre.

Wij bieden:

• Een uitdagende en leerzame afstudeerstage in een inspirerende werkomgeving;
  • Begeleiding door ervaren professionals binnen ons team;
  • Ruimte voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid;
  • Gedurende jouw afstudeeropdracht een lidmaatschap bij de Bibliotheek (incl. de Online Bibliotheek)
  • Een stagevergoeding in overleg
  • De mogelijkheid om een waardevolle bijdrage te leveren aan de groei en ontwikkeling van Bibliotheek Nijkerk.

Interesse?
Herken jij jezelf in dit profiel en ben je klaar voor een boeiende afstudeerstage? Stuur dan je motivatiebrief en CV naar Marijke Meijer via marijke.meijer@bibliotheeknijkerk.nl.

Wij kijken uit naar je sollicitatie!
Bibliotheek Nijkerk