Resultaat 61 - 70 (van 135)

• Gewijzigde openingstijden Bibliotheek Nijkerkerveen in zomervakantie Bekijk details

13 juni 2022

In de zomervakantie heeft Bibliotheek Nijkerkerveen een minimale personeelsbezetting.

• Show over democratie in Bibliotheek Nijkerk Bekijk details

19 mei 2022

Donderdag 2 juni staat Stichting Nieuwe Helden in de Bibliotheek Nijkerk met ‘In Search of Democracy 3.0’. Een wervelende combinatie van theater, muziek en directe dialoog met het publiek. Een interactieve show waarin wordt gezocht naar hoe onze democratie er nu uit zou moeten zien. Wat zijn de uitdagingen waar we mee te maken krijgen? Waar liggen er kansen en mogelijkheden?

• Eerste deelnemers aan de Basistraining voor Taalvrijwilligers hebben hun certificaat ontvangen Bekijk details

17 mei 2022

Tijdens deze basistraining, ontwikkeld door St. Lezen en Schrijven, krijg je informatie over de doelgroep en hoe volwassenen leren. Je leert vooral hoe je laaggeletterden begeleidt bij het leren lezen en schrijven, spreken, rekenen of omgaan met een computer. Ook werd het verschil tussen Nederlandse laaggeletterden en laaggeletterde anderstaligen duidelijk gemaakt.

• Laura Koppenberg wordt nieuwe directeur van Stichting Bibliotheken Gemeente Nijkerk Bekijk details

26 april 2022

Laura Koppenberg begint medio juni als directeur-bestuurder van de Stichting Bibliotheken Gemeente Nijkerk. Zij neemt het stokje over van interim-directeur Liesbeth Geerits, die na het vertrek van Roel Zuidhof in het najaar van 2021 nu tijdelijk de leiding heeft over de bibliotheken in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken. Eerder werkte Laura onder meer bij Radio 2, CliniClowns en Stichting Dream4Kids.

• Eerste computercursus in 2B Paashuis afgerond Bekijk details

14 maart 2022

In buurthuis 2B Paashuis in de wijk Paasbos is afgelopen week de eerste basiscursus ‘Klik & Tik’ afgerond. ‘Klik & Tik’ is een cursus voor mensen die nog weinig of geen ervaring hebben met de computer. Tijdens de cursus leer je typen, e-mailen en je gaat het internet op. Je gaat websites bekijken, zoeken, e-mailen, downloaden en iets aanvragen. Tevens leer je hoe je social media gebruikt.

• In Memoriam Petra Boessenkool Bekijk details

26 februari 2022

Op 22 februari 2022 overleed onze geliefde collega Petra Boessenkool. Zij was teamleider en programmamanager bij de Bibliotheek.

• Zwevende gedichten in Bibliotheek Nijkerk tijdens de Week van de Poëzie  Bekijk details

20 januari 2022

Van 27 januari tot en met 2 februari 2022 vindt de jaarlijkse Week van de Poëzie plaats. De Bibliotheek Nijkerk maakt gebruik van de app Wolk die bezoekers gratis kunnen downloaden. Naast de speciaal ingerichte poëzietafel staat een grote kartonnen zuil. Wanneer bezoekers de app Wolk openen en de zuil met hun telefoon of tablet scannen, zien zij de gedichten om zich heen zweven.

• De Bibliotheek blijft open Bekijk details

20 december 2021

Bibliotheken vallen onder essentiële dienstverlening, dit betekent dat de bibliotheken open mogen blijven voor lenen en terugbrengen van boeken, een krant of tijdschrift lezen en voor het gebruik maken van de studie- of internetwerkplekken. Ook de activiteiten kunnen weer starten, dus check onze agenda! Bij een bezoek aan de Bibliotheek gelden de basis coronaregels.

• Bibliotheek helpt bij afspraak boosterprik Bekijk details

20 december 2021

Heb je een brief gekregen over de boosterprik tegen corona? Heb je vragen over de brief of hulp nodig om een afspraak te maken? De Bibliotheek helpt.

• Er zijn weer verrassingstasjes! Bekijk details

16 december 2021

Vind je het niet prettig om naar de Bibliotheek te komen in deze gekke tijden? Maar wil je wel graag blijven lezen? Dan is het voor jou mogelijk om gebruik te maken van onze service om een verrassingstas te bestellen.

Paginanavigatie