Resultaat 1 - 10 (van 135)

• Stadsdichter Nijkerk gezocht Bekijk details

8 juli 2024

De gemeente Nijkerk met haar kernen Hoevelaken, Nijkerkerveen en de stad Nijkerk is altijd in beweging. We lezen erover in de krant, we praten erover met elkaar, maar een Stadsdichter kijkt hier op een poëtische manier naar. Een Stadsdichter ziet wat anderen niet zien, schrijft wat anderen niet onder woorden kunnen brengen.

• Taalambassadeur Dirk-Jan is geslaagd! Bekijk details

8 juli 2024

Dirk- Jan is onze taalambassadeur uit Nijkerk. Hij weet uit eigen ervaring hoe ingewikkeld het leven is als je basisvaardigheden zoals lezen, schrijven, rekenen of spreken onvoldoende beheerst. Als ervaringsdeskundige maakt hij dit aan uiteenlopende mensen, van politici tot potentiële taalcursisten, duidelijk. Hij zet zijn eigen ervaringen in om andere laaggeletterden, mensen die moeite hebben met lezen, schrijven en of rekenen, te helpen. Vorig jaar speelde Dirk-Jan een hoofdrol in het programma...

• Mathijs Deen wint Gouden Strop 2024 Bekijk details

3 juni 2024

Vorige week werd bekendgemaakt dat Matthijs Deen de NBD Biblion Gouden Strop 2024 heeft gewonnen met zijn thriller De Duiker.

• Afsluiting taallessen aan Oekraïners Bekijk details

3 juni 2024

Op dinsdag 28 mei zijn de Nederlandse taallessen aan Oekraïners feestelijk afgesloten. Deze lessen werden gegeven door vrijwilligers van de bibliotheek, en vonden van december tot juni plaats in de Vredeskerk in Nijkerk.

• Denk mee over de huiskamer van de stad! Bekijk details

13 mei 2024

Bibliotheek aan de Frieswijkstraat krijgt frisse nieuwe look. De bibliotheekvestiging aan de Frieswijkstraat in Nijkerk gaat renoveren. De taken van ‘de bieb’ worden steeds breder en daar past een andere inrichting bij. Vorig jaar besloot de bibliotheek om op de huidige locatie te blijven. Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang om de vestiging in Nijkerk meer een ‘huiskamergevoel’ te geven.

• Jaarverslag Bibliotheek 2023 overhandigd aan de gemeente Bekijk details

29 april 2024

Voor Bibliotheek Gemeente Nijkerk was 2023 opnieuw een mooi en actief jaar, waar de organisatie met plezier op terugkijkt.

• Cursisten ontvangen Digisterker certificaat Bekijk details

15 april 2024

In de bibliotheek Nijkerk wordt regelmatig de cursus Digisterker gegeven.

• Media Ukkie Dagen 2024 - 10 tips voor thuis Bekijk details

11 april 2024

In onze moderne wereld worden we omringd door digitale media. Van smartphones tot tablets en computers, we zijn constant verbonden. Maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze digitale wereld een bron van plezier en ontspanning blijft, vooral voor onze jongsten? Gelukkig bieden de Media Ukkie Dagen een schat aan informatie en tips om ouders en verzorgers te helpen bij het bevorderen van gezonde mediagewoonten bij jonge kinderen. Hier vind je enkele handige tips om ontspannen om te gaan met media.

• DigiTaalhuis Nijkerk behaalt certificering Bekijk details

8 april 2024

De samenwerkende partners in het DigiTaalhuis van de gemeente Nijkerk zijn blij om aan te kondigen dat het DigiTaalhuis na een intensieve auditcontrole officieel is gecertificeerd. De certificering geldt voor een periode van vier jaar.

• Eén inlogaccount voor alle bibliotheekdiensten Bekijk details

28 maart 2024

Registeren en inloggen bij de Bibliotheek wordt makkelijker. Je hebt nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Dit maakt inloggen niet alleen veiliger, maar ook gemakkelijker.

Paginanavigatie